ДЛЯ ВАС,БАТЬКИ

Обережно!

Радіаційна небезпека!

Факторами небезпеки радіації є забруднення навколишнього середовища, небезпека для всього живого, що опинилося на забрудненій місцевості (загибель людей, тварин, знищення посівів та ін.), крім того, внаслідок можливого атомного вибуху — виникнення сильних руйнувань на значній території.

Дії у випадку загрози виникнення радіаційної небезпеки

  • У разі оголошення про небезпечний стан не панікуйте, слухайте повідомлення.
  • Попередьте сусідів, надайте допомогу інвалідам, дітям та людям похилого віку.
  • Дізнайтеся про час та місце збирання мешканців для евакуації.
  • Зменшіть проникнення радіаційних речовин до квартири (будинку): щільно зачиніть вікна та двері, щілини заклейте.
  • Підготуйтеся до можливої евакуації: упакуйте в герметичні пакети та складіть до валізи документи, цінності та гроші, предмети першої необхідності, ліки, мінімум білизни та одягу, запас консервованих продуктів на 2–3 доби, питну воду. Підготуйте найпростіші засоби санітарної обробки (мильний розчин для обробки рук).
  • Перед виходом з приміщення від’єднайте всі споживачі електричного струму від електромережі, вимкніть газ та воду.

 Дії у випадку раптового виникнення радіаційної небезпеки

  • Почувши повідомлення про радіаційну небезпеку, негайно сховайтеся в будинку. Стіни дерев’яного будинку послаблюють іонізуюче випромінювання в 2 рази, цегляного — у 10 разів; заглиблені укриття (підвали): з покриттям із дерева — у 7 разів, з покриттям із цегли або бетону — у 40–100 разів.
  • Уникайте паніки. Слухайте повідомлення органів влади з питань надзвичайних ситуацій.
  • Зменшіть можливість проникнення радіаційних речовин у приміщення.
  • Проведіть йодну профілактику. Йодистий калій вживати після їжі разом з чаєм, соком або водою 1 раз на день протягом 7 діб: дітям до двох років — по 0,040 г на один прийом; дітям від двох років та дорослим — по 0,125 г на один прийом. Водно-спиртовий розчин йоду приймати після їжі 3 рази на день протягом 7 діб: дітям до двох років — по 1-2 краплі 5 %-ої настоянки на 100 мл молока (консервованого) або годувальної суміші; дітям від двох років та дорослим — по 3–5 крапель на стакан молока або води. Наносити на поверхню кінцівок рук настоянку йоду у вигляді сітки 1 раз на день протягом 7 діб.
  • Уточніть місце початку евакуації. Попередьте сусідів, допоможіть дітям, інвалідам та людям похилого віку. Вони підлягають евакуації в першу чергу.
  • Швидко зберіть необхідні документи, цінності, ліки, продукти, запас питної води, найпростіші засоби санітарної обробки та інші необхідні вам речі у герметичну валізу.
  • По можливості негайно залишіть зону радіоактивного забруднення.
  • Перед виходом з будинку вимкніть джерела електро-, водо- і газопостачання, візьміть підготовлені речі, одягніть протигаз (респіратор, ватно-марлеву пов’язку), верхній одяг (плащ, пальто, накидку), гумові чоботи.
  • Прибувши на нове місце перебування, проведіть дезактивацію засобів захисту, одягу, взуття та санітарну обробку шкіри на спеціально обладнаному пункті або ж самостійно (зняти верхній одяг, ставши спиною проти вітру, витрясти його; повісити одяг на перекладину, віником або щіткою змести з нього радіоактивний пил та вимити водою; обробити відкриті ділянки шкіри водою або розчином (типу ІПП-8), який буде виданий кожному. Для обробки шкіри можна використовувати марлю чи просто рушники.
  • Дізнайтеся в місцевих органах державної влади адреси організацій, що відповідають за надання допомоги потерпілому населенню.

Запам’ятайте!

  • Використовуйте для харчування лише продукти, що зберігалися в зачинених приміщеннях, консервацію і не зазнали радіоактивного забруднення; не вживайте овочів, які росли на забрудненому ґрунті; не пийте молока від корів, які пасуться на забруднених пасовиськах.
  • Не пийте воду з відкритих джерел та з мереж водопостачання після офіційного оголошення радіаційної небезпеки, колодязі накрийте.
  • Уникайте тривалого перебування на забрудненій території.
  • У приміщеннях щодня робіть вологе прибирання, бажано з використанням мийних засобів.
  • У разі перебування на відкритій, забрудненій радіоактивними речовинами місцевості обов’язково використовуйте засоби захисту: для захисту органів дихання — протигаз, респіратор, ватно-марлеву чи протипилову пов’язку, зволожену марлеву пов’язку, хустинку або будь-яку частину одягу; для захисту шкіри — спеціальний захисний одяг типу ОЗК, плащ з капюшоном, накидкою, комбінезоном, гумовим взуттям і рукавицями.

 

 

У дітей має бути дитинство. Навіть, під час війни!

Введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна.

Незалежно від сьогоднішнього місцезнаходження, діти можуть знову опинитись у своєму дитячому садочку та підготуватись до важливого етапу їхнього життя – школи.

Наразі у закладах дошкільної освіти Донецької громади відновлено освітній процес у форматі дистанційного навчання та розпочато зарахування дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання.
Відповідно до листів Міністерства освіти і науки України №1/3475-22 від 17.03.2022 року, № 1/3845-22 від 02.04.22 року, за погодженням із військово-цивільною адміністрацією, відповідно до розпорядження Донецького селищного голови №20/02-09 від 02.04.2022 р. «Про зарахування до закладів дошкільної освіти Донецької територіальної громади дітей із числа внутрішньо переміщених осіб” відділ освіти запрошує долучитися до освітнього процесу дітей в дошкільні заклади нашої громади.
Зарахування до закладу здійснюється протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування, яка подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини з відповідними документами:
1)Копія про свідоцтво про народження дитини ;
2)Медична довідка, видана відповідно до ст.15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те,що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти
Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.

 Шановні тата й мами, ми вітаємо вас у дитячому

 садку, який стане для малюків другою домівкою. З цієї миті ми з вами стаємо рідними! 

Чому? Бо ваші діти стають і нашими дітьми. Тож ми разом маємо зробити все, щоб їм у дитячому садочку було комфортно.

    Згадайте свій перший робочий день, як ви почувалися? Звичайно ж ніяково. Уявіть свою дитину, яка два роки трималася за мамину руку, а тепер опинилася серед усього чужого.

Як подолати психологічний бар’єр

Незнайоме середовище – стрес для дитячої психіки. Але тривожний стан можна полегшити.

Діти реагують по-різному: у когось може підвищитися температура, хтось не може заснути увечері, в когось може початися енурез, порушитися сон, з’явитися збуджений чи загальмований стан, а дехто не може зупинитися від плачу. Плач дитини це і протест, і захист.

Обов’язково перед оформленням до дитсадка прийдіть разом із дитиною до групи, пограйтеся іграшками і покажіть, що тут маленькі столики, стільчики, ліжечка. Мама також тут залишилася б, але ані сісти, ані лягти їй немає як. У садочку дітки перебувають самі без мам і тат. Вони тут їдять, граються, а у вечері їх тата й мами забирають додому. Дитина має зрозуміти, що у дитячому садочку вона залишається сама.

Насамперед ви маєте подолати власний психологічний бар’єр. І в жодному разі не експериментувати: «Ми трохи походимо, подивимося, як дитина звикає, може й заберемо…» Цього робити не варто.

Чи може мама перебувати у дитсадочку з малюком

У методичні літературі є така порада батькам – у перші дні перебувати з дітьми у групі. Хто з мам чи бабусь не хоче скористатися такою нагодою? Але уявіть: десять мам і кілька бабусь упродовж дня допомагають адаптуватися дітям. Навіщо тоді там вихователь?

Дитина має усвідомити, що в дитячому садочку вона залишається без батьків. А вихователь нічого не приховуватиме від вас.

Що робити, якщо немає щеплень

Щеплення, як і інша медична інформація, є персональними даними. Без згоди особи ніхто не має права поширювати таку інформацію. Тож усі питання слід з’ясовувати у закладах охорони здоров’я. Спільний лист МОН та МОЗ «Щодо вирішення окремих питань про зарахування до дошкільних і загальноосвітніх закладів, у яких відсутні обов’язкові профілактичні щеплення» від 29.09.2014 № 1/9-500, № 04.01/28103 регулюють дії батьків.

Діти, батьки яких відмовилися від обов’язкових профілактичних щеплень, мають право відвідувати заклад дошкільної освіти на основі висновку лікарсько-консультативної комісії, що створена при медичному закладі.

Чому хворіють новоприбулі діти

Згадайте, о котрій годині ви виходили гуляти з малюками на подвір’я? Десь о десятій-одинадцятій годині ранку. Чому не раніше? Бо на вулиці сиро, повітря не прогріте… А о котрій годині ви ведете дитину до дитячого садка? О сьомій. Саме в цей час восени повітря насичене вологою, а температура найнижча за день. От звідти і перший нежить. Це – адаптація дитячого організму до нового іншого мікроклімату.

Чи потрібна медична довідка

До закладу дошкільної освіти не приймають дітей із ознаками інфекційного захворювання. Після перенесеного інфекційного захворювання дитину допускають до дитячого садка за наявності медичної довідки.

Якщо діти тимчасово не відвідували дитячий садок з інших причин, їх приймають без медичних довідок. Важлива умова – відсутність явних ознак захворювання.

Час тимчасової відсутності дитини не регламентований і місце в дитячому садку за нею зберігають. Відповідальність за стан здоров’я дитини несуть батьки.

Що робити, якщо в дитини алергія

Харчування дітей організовано відповідно до постанови КМУ «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591 та наказу МОН та МОЗ України від 17 квітня 2006 року № 298/227 “Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах”

Меню складаємо на осінньо-зимовий та весняно-літній періоди. Щоденне меню є у вільному доступі.

Оплатити харчування дитини можна через банк до 25 числа поточного місяця в повному обсязі.

Не годуйте дітей зранку вдома, особливо солодощами! Обов’язково додайте до домашнього раціону дитини у вечірній час свіжі овочі і фрукти.

За що відповідає вихователь

Вихователь персонально відповідає за життя і здоров’я дітей під час їхнього перебування у дитячому садку.

Уявіть, що вихователь увечері розповідає вам про таке:

«Я стояла тут, ваш син убіг до умивальної кімнати, не зумів вчасно зупинитися, перечепився, впав, ударився головою об раковину. Підлога була сухою, ніхто з дітей його не штовхав. Після цього я оглянула дитину, негайно викликала медичну сестру, яка приклала холод до місця забою. Стан дитини задовільний»

Чи є тут провина вихователя? Немає, бо вона була від початку в непередбачуваній ситуації та дала вичерпне пояснення. А якщо ви забираєте дитину із синцем, а вихователь говорить: «Ну, я не знаю, як це сталося», – то він не виконав обов’язків і має нести за це відповідальність.

У дитячому садку не застосовують фізичну розправу. Вихователь може лише підвищити тон, бо коли в одній кімнаті перебуває одночасно 20 голосистих дітлахів, привернути увагу до себе непросто.

Чи знімати прикраси з дітей

Чиїсь донечки носять сережки, інші дівчатка та хлопчики – хрестики? Ці речі становлять небезпеку для життя і здоров’я дітей. Ми не маємо права втручатися у матеріальний стан чи релігійні переконання родини, але відповідальні за здоров’я ваших дітей.

Діти можуть під час гри або з цікавості потягнутися до сережки. Часто під час знімання одягу сережка зачіпається за тканину. Як результат – розірвана мочка вуха. Ланцюжок чи нитка може передавити шию під час сну або зацікавити іншу дитину, яка ненароком може потягнути за шнурок, закривши шлях доступу повітря до легень. Урахуйте ці небезпеки.

Як грати в пісочниці

Ви, певно, помітили, що діти залюбки граються в пісочниці. Щоденно пісок на ігрових майданчиках обов’язково зволожують. Ви ж неодноразово бачили, яким стає одяг після гри з піском, тому будь ласка, не виставляйте претензії до вихователя за брудний одяг. Якщо ви турбуєтеся про одяг, а не про розвиток дитини, попередьте вихователя, і він не дозволятиме вашій дитині гратися в пісочниці.

Чи можна взяти до дитячого садка улюблену іграшку

У кожної дитини є улюблена іграшка або з’являється нова, якої немає ні в кого. Якщо ця іграшка дорога вам або дитині, не дозволяйте брати її в дитячий садок! Адже вихователь не може відстежити миттєві маніпуляції умілих дитячих рученят. Діти можуть розібрати її порвати, аби подивитися, що там усередині та як влаштовано. Вони можуть загубити її, обмінятися іграшками, а відтак пошкодувати про це.

Кому дитина довіряє свої таємниці

Як ви гадаєте, в дитячому садку хто найрідніша людина для вашого малюка? З ким першим дитина поділиться радісними подіями чи новинами? Звісно ж, із вихователем. Повірте, вихователь дитину не допитує про ситуації в родині. Стежте за своїми словами, діями, вчинками, не конфліктуйте при дітях. Вони обов’язково знайдуть того, з ким поділитися своїми таємницями.

Від родинних конфліктів ніхто не застрахований. Прикро, але бувають складні ситуації в сімʾі чи відбувається розлучення батьків. Будь ласка, не переносьте родинні проблеми в стіни дитячого садка, розв’язуйте усі гострі питання за його межами.

Де зберігати візочки й самокати

Часто старші дошкільники приїжджають до дитячого садка на велосипедах або самокатах, молодших дошкільнят батьки привозять на візочках, взимку – на санчатах. Відтак залишають такі транспортні засоби у спеціально відведеному місці. Візьміть до уваги: у дитячому садку немає людини, яка б відповідала за їхнє зберігання.

Із ким вихователь не відпустить дитину

Вихователь не має права віддавати дітей незнайомим людям, батькам у стані алкогольного сп’яніння та неповнолітнім родичам (до 18 років).

У кого запитати про освітній процес

У самій назві «заклад дошкільної освіти» закодовано головне його призначення – розвиток, навчання, виховання, зокрема й підготовка дітей до школи. Ми організовуємо освітній процес відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, програм розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку (зокрема Освітньої програми “Дитина”, рекомендованої Міністерством освіти і науки України). За якою програмою працює група, розкаже вихователь.

Працюють із дітьми досвідчені фахівці – вихователі, музичний керівник. Усі питання, пов’язані із матеріалами для творчості у групі, ви узгодите зі своїми вихователями.

Учені довели, що 80% усіх основних знань і навичок людина отримує саме у дошкільному віці. Тож давайте разом допоможемо нашим «чомусикам» стати розумниками.

Якою мовою розмовляти

Мова організації освітнього процесу – державна. Заучування віршів, читання казок, перегляд мультфільмів допомагають дітлахам опановувати мову. Намагайтеся вдома спілкуватися літературною українською мовою, у подальшому це спонукатиме дитину до грамотного мовлення та письма.

Хто порадить

Згідно з графіком роботи ви можете отримати консультації від таких спеціалістів ЗДО:

– вихователь-методист;

– музичний  керівник;

– сестра медична старша.

Запитуйте, підказуйте та радьте. Ми обов’язково врахуємо ваші побажання і пропозиції.

Які джерела фінансування

Джерела фінансування закладу дошкільної освіти – кошти засновника, відповідного бюджету, батьків, добровільні пожертви та цільові внески фізичних і юридичних осіб. Без матеріальної допомоги батьків закладам дошкільної освіти нині скрутно. Але це добровільна згода. Ви оберете батьківський комітет та його голову.

Сподіваємося, що ми з вами докладемо усіх зусиль, аби дитячий садок перетворився для наших малюків на другу домівку.

Адміністрація

Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів

 

  1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину.

Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтву стати людиною.

  1. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені: що коли, чому кожен із нас у ньому має робити.
  2. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжечко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
  3. Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чутливими до моїх потреб. Не нарікайте на мене увесь день.
  4. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
  5. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
  6. Прошу не робіть цього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
  7. Я вчуся у вас цього: слів, інтонацій голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття й вчинки повертатимуться до вас через мене. Так справедливо вшанувала природа зв’язок між поколіннями. Тому вчіть мене, будь ласка, найкращого. Пам’ятайте, що ми разом невипадково: ми маємо допомагати одне одному в цьому безмежному світі.
  8. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.